Doradztwo dla firm

Od ponad 10 lat jestem akcjonariuszem i udziałowcem firm z sektórów IT, badania, produkcja. Przez te lata zebrałem wiele różnych doświadczeń, w szczególności trudne były sytuacje, kiedy podejmowałem się pracy nad sobą i chciałem wprowadzać zmiany w życiu nie tylko prywatnym, ale też w relacji ze wspólnikami. Zdarzało się, ze w relacjach ze wspólnikami pojawiał się konflikt, a następnie odsunięcie jednej ze stron. Wymagało to czasu, pracy oraz chęci, by zrozumieć zaistniałe różnice. Wówczas pojawiała się przestrzeń na rozmowy, na ile możemy dalej budować wspólnie firmę na trwalszych wartościach. Według mnie, relacje ze wspólnikami, buduje sie podobnie jak w rodzinie. To budowanie relacji na wiele lat (czasem nawet pokoleń). Czasem jedna ze stron jest gotowa na zmiany, a inne nie. Stąd często się pojawiają trudności w ich skutecznym wprowadzaniu. Może istnieć potrzeba zredefiniowania zmian udziałowych czy funkcji w Spółce. Dziś czuje się gotowy, by dzielić się doświadczeniami i wspierać przedsiębiorców, równiez w tej zmianie.

Konsultacje

Projekty zaczynam od konsultacji z decydentami w spółce. Z reguły to są 3 spotkania by wybrać cele projektu.

Audyt statutu spółki / umów spółki

Mając na względzie interes akcjonariuszy spółki czasem potrzebne jest sprawdzenie jaki jest zakres możliwych interwencji prawnych. Zdarza sie, że niezbędna jest aktualizacja najważniejszych dokumentów w spółce i ich przegłosowanie na Walnym Zgromadzeniu, Zarządzie czy Radzie Nadzorczej.

Konflikty wspólników

Niektórzy specjaliści od konfliktów mówią albo chcesz mieć rację albo relacje. Ja uważam że można mieć i rację i relację. Ale droga do tego wymaga dużej świadomości podejmowanych decyzji (jakie wartości za nimi stoją) i jak zabiegasz o ich wdrożenie w życie. Bo jak inaczej przekonać wspólników do zmiany?

Budowanie strategii spółki

Firma bez strategii... to się zdarza. Trudno zaplanować rozwój, ogólnie króluje zarządzanie od pożaru do pożaru. Jak długo chcesz tak zarządzać spółką? Co sprawia Tobie dzisiaj przyjemność? Jak chcesz by firma funkcjonowała za kilka lat?

Operacyjna działalność

Bez wprowadzenia zmian organizacyjnych może być trudne osiągnięcie Twoich celów. Wspieram przy przygotowaniu polityki sprzedażowej (z ofertowaniem i wycenianiem), marketingowej, zakupowej, automatyzacji procesów.

Komunikacja

Zmiany aby były dobrze wprowadzone wymagają dobrej komunikacji zarówno wewnątrz spółki (do akcjonariuszy, rady nadzorczej jak i do pracowników), jak i na zewnątrz (do klientów, firm współpracujących, dostawców). Możesz wykorzystać szeroką paletę środków komunikacji. Warto zadać sobie pytanie co, kiedy, jak i kto ma komunikować.

Sukcesja w spółce

Może czas na stopniowe ograniczanie działalności operacyjnej w Spółce i przeniesienie się do pionu nadzorczego? Twoja firma to jeden z ważniejszych projektów Twojego życia, a tych chcesz się cieszyć już większą wolnością. Jak zadbać by dalej się rozwijała?